3.3.17



Сценарій класної години
«Життя не гра - рестарту не буде!»
Мета уроку:
• Профлактіка підліткового суїциду
• Формування життєво важливих позицій у підлітків
завдання:
• Активізувати підлітків до продуктивного мислення, аналізу.
• Розвивати комунікативні вміння учнів
Форма класної години: бесіда-роздум з елементами тренінгу
Попередня підготовка:
1. Пошук афоризмів, віршів, притч по темі класної години
2. Учням пропонується намалювати малюнки на тему «Життя не гра»
Устаткування: презентація, ноутбук, проектор, мульдімедійная дошка, крейда, папір А4, камені великого і середнього розміру, пісок, стакан
Хід класної години
I. Орг. момент.
Учитель: Доброго дня, сідайте!
II. Визначення теми і цілей:
Учитель: я запрошую вас на класну година. А для того, щоб дізнатися тему класної години, я пропоную послухати вірш
Життя не гра
Виктор Сурженко
Перевдягнувся день у ніч,
дворами тінь блукає до світанку.
Крадійка смутку, снів усіх,
що не здійсняться більш, як мрії справжні…
У довгих коридорах тих
незнатність душить, роздуми терзають.
Безум незгоди закричить,
не в кожному із нас сни гоять рани…
Мовчанням, таїнством дістане скрізь
безпомилкова віртуальність…
Пручання варті самоти в житті,
не казка і не гра, все справді...
Учитель: Як ви думаєте, про що ми сьогодні поговоримо? (Про життя, про те, що прекрасно жити).
Учитель: Правильно, ми сьогодні поговоримо про наше життя і про те, що його варто цінувати!
III. Вступне слово
Учитель: Наша розмову я б хотіла розпочати з висловлювання Леонардо Да Вінчі:
Пам'ятай, життя є дар,
Великий дар,
І той,
Хто його не цінує,
Цього дару не заслуговує.
Учитель: Кожному з нас природа подарувала безцінний дар - ЖИТТЯ! Вона створила все, щоб людина була щаслива! Дерева, яскраве сонце, чисту воду, родючий грунт. І нас людей - сильних, красивих, розумних.
Кожна людина народжується для щастя, і, здається, немає місця в його душі для злого духа і низинного вчинку. Але чому ж деякі люди гублять своє життя? Давайте назвемо фактори ризику, коли людям не хочеться жити. (Відповіді дітей: горе, біда, злість, привернути увагу, хвороба, нестача грошей, вина, страх, сором і т.д.)
Добре. А тепер давайте уявимо різні випадки, коли у Вас може бути було на душі погано, а може бути прикро, гірко.
Шляхи вирішення проблем при важких життєвих ситуаціях.
Розглянуті ситуації:
1. Алкоголізм батьків
2. Фінансові труднощі
3. Необґрунтовані звинувачення
4. Нерозділене кохання
5. Насильство з боку дорослих
6. Ставлення до однолітків
Шляхи вирішення:
1. Робота «Телефонів довіри»
2. Допомога професійних психологів, соціологів
3. Підтримка одного
4. Допомога з боку близьких родичів
5. Допомога з боку класного керівника
Учитель: На нелегкому шляху дорослішання кожного можуть підстерігати труднощі і небезпеки. Кожна людина протягом свого життя долає безліч перешкод. Від помилок ніхто не застрахований. Ми постійно стикаємося з різними проблемами, іноді важкими, навіть, здавалося б, нерозв'язними. І помилитися тут не дивно. Але майже будь-яка помилка - поправна. Тому що рішення є у будь-якої проблеми, хоча його пошуки часом забирають багато часу і сил, приносять масу прикрощів. Єдина непоправна помилка - спроба «вийти з гри», відмовитися від пошуку рішень, тобто, по суті справи, відмовитися від самого життя. Іноді людина, зломлений вантажем негараздів, саме так і поступає. Це і є те єдине НЕПРАВИЛЬНЕ рішення, тому що воно непоправно.
Адже СВІТ пофарбовані НЕ ТІЛЬКИ В ЧОРНО-БІЛІ ТОНА! НЕ ІСНУЄ ЖОДНОЇ ПРИЧИНИ, ПО ЯКІЙ МОЖНА БУЛО Б ВІДМОВИТИСЯ ВІД СВОГО МАЙБУТНЬОГО! ЗАТЕ Є БАГАТО ПРИЧИН ЦЬОГО НЕ РОБИТИ.
IV. Притча «Соломоново кільце»
Учитель: Сьогодні ми спробуємо разом виробити принципи, які будуть нам допомагати у важких ситуаціях.
Для цього давайте прослухаємо притчу про кільці Соломона.
Однією з найвідоміших притч вважається притча про кільці царя Соломона. Вона розповідає про те, як Соломон звернувся до свого придворного мудреця із проханням допомогти йому справитися зі своїми почуттями. Син Давида вважався мудрою людиною, але життя його була неспокійною, він часто піддавався пристрастям, які його неймовірно засмучували. На це мудрець відповів, що дарує правителю кільце з висіченим написом: «Це пройде!» Він сказав, що як тільки Соломон відчує радість чи розчарування, він повинен поглянути на прикрасу і прочитати гравіювання, яка протверезить володаря. Саме в ній він повинен знайти порятунок від гнітючих переживань.
Завдяки мудреця Соломон знайшов спокій. Але один раз цар розгнівався так, як ніколи раніше, і навіть напис на кільці йому не допомогла. Він зняв прикрасу і хотів його викинути, але на внутрішній стороні знайшов наступну фразу: «І це пройде!»

Учитель: Як ви можете пояснити цю фразу «Все пройде ... Пройде і це ...» (відповіді учнів)
Учитель: Давайте спробуємо узагальнити нашу думку.
Будь-яка подія в цьому світі - тимчасове, має початок і кінець. Будь-яке засмучення колись закінчиться або настільки пом'якшити, що перестане нас обтяжувати. Треба просто терпляче дочекатися. Попереду ще стільки всього цікавого! Стільки радощів і успіхів! Нерозумно їх позбавлятися через те, що сьогодні на душі не солодко! А ще варто згадати що на відомому кільці був і третій напис  ….. як ви вважаєте 
V. Сенс життя
Учитель: Часто ми чуємо про те, що треба легко жити, насолоджуючись життям. Адже життя досить приємна і людина хоче отримати від життя максимум задоволення. У чому ж полягає сенс життя?
Учитель бере склянку і наповнює її камінням, кожен не менше трьох сантиметрів у діаметрі. В кінці запитує учнів, чи повний стакан? Відповідають: так, сповнений. Тоді вчитель висипає в стакан дрібні камінчики, трохи потрясе її. Природно, дрібні камінчики займають вільне місце між великими каменями. Ще раз запитує в учнів, чи повний стакан? Відповідають: так, сповнений. Тоді він бере коробку, наповнену піском, і насипає його в склянку. Природно, пісок займає повністю існуюче вільне місце і все закриває. Ще раз учитель запитує в учнів, чи повний стакан? Відповідають: так, і на цей раз однозначно, він сповнений.
Учитель: А зараз я хочу, щоб ви зрозуміли, що стакан - це ваше життя. Великі каміння - це найважливіші речі вашого життя: сім'я, здоров'я, друзі, майбутні ваші діти - все те, що необхідно, щоб ваше життя все-таки залишалося повним навіть у випадку, якщо все інше втратиться. Маленькі каміння - це речі, які особисто для вас стають важливими: навчання, потім робота, мобільний телефон, комп'ютер, в подальшому будинок, автомобіль. Пісок - це все інше, дрібниці (повсякденна суєта). Якщо спочатку наповнити банку піском, не залишиться місця, де могли б розміститися маленькі і великі каміння. І також у вашому житті, якщо витрачати весь час і всю енергію на дрібниці, не залишається місця для найважливіших речей. Тому звертайте уваги на важливі речі, знаходите час для ваших друзів і коханих, стежте за своїм здоров'ям. У вас ще буде час для всього іншого. Слідкуйте за вашими великими каміннями - тільки вони мають ціну, а все інше - це тільки пісок.
VI. Притча «Все в твоїх руках»

Учитель: Притча: Все у твоїх руках

Притча: Все у твоїх рукахДуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: “Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?”
Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
– Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:
– Все у твоїх руках.

Учитель: Яку думку ми можемо витягти з цієї розповіді? (Відповіді учнів)
VII. Обговорення вираження
Учитель: а як ви розумієте цей вислів «Смерть не має до нас відношення: поки ми живі, її немає, коли є вона, то немає нас» (Епікур) (обговорення)
VIII. Вправа крапля
Учитель: Чи не такий страшний конфлікт, як його наслідки. Людина в таких ситуаціях бачить картинку як би в перевернутому вигляді. Він повністю зосереджений на своєму кривднику, часто подумки прокручує одну і ту ж ситуацію по кілька разів.
Я вам пропоную виконати одну цікаву вправу. А називається вона «Крапля».
Вправа «КРАПЛЯ»
Мета: показати учням, що багато незначні конфлікти, проблеми або неприємні ситуації можна не доводити до крайності, і що будь-яка проблема вирішувана.
Хід вправи: вчитель кожному учню пензликом капає на чистий аркуш паперу по одній краплі гуаші або туші.
Умова: кожен може робити з цією краплею все, що захоче: може подути на неї, щоб вийшло якесь зображення, може з неї щось намалювати або залишити в колишньому стані.
Аналіз: якщо з маленькою краплі вийшла величезна пляма, можна зробити висновок: Не робити з мухи слона!
Учитель: як ви думаєте, що потрібно робити для зняття нервово - психологічної напруги (бажано, щоб учні пригадали самі)
• спортивні заняття
• контрастний душ (лазня)
• прання білизни
• зім'яти газету і викинути
• миття посуду
• погуляти на свіжому повітрі
• послухати музику
• порахувати зуби мовою з внутрішньої сторони
• вдихнути глибоко до 10 разів
• постаратися переключитися на іншу діяльність.
Учитель: Але якщо ви бачите, що в нервово-психологічній напрузі перебуває ваш друг або подруга, постарайтеся відвернути його від похмурих думок, залучіть його в яку-небудь діяльність і не випускайте з поля зору поки ситуація не зміниться в кращу сторону. Робити це потрібно тактовно, ненав'язливо.
IX. рефлексія
Учитель: Сприймайте своє життя як єдину, неповторну в цьому світі!
Дивіться на життя тільки з хорошого боку!
Поважайте свої досягнення! Радійте своїм успіхам!
Любіть своє ЖИТТЯ!
Давайте підсумуємо. Що для вас сенс життя? У вас на парті є листочки з різними написами. Головне, замислитись над цим питанням, виберіть правильний вибір і закріпіть його на дошці
Наприклад, можна запропонувати:
1.                 приходити вчасно;
2.                 В мене є майбутнє
3.                 спілкуватись на основі довіри;
4.                 щирість;
5.                 «Я» - висловлювання;
6.                 радість,
7.                  щастя,
8.                  усмішка,
9.                  любов,
10.             добро,
11.            вдячність,
12.            віра,
13.            альтруїзм,
14.             сміх,
15.            сила,
16.            працездатність,
17.            енергія,
18.            впевненість,
19.            мета,
20.            завдання,
21.            рішення,
22.            розум.
23.            конфіденційність того, що відбувається в групі;
24.            говорити коротко;
25.            вміти слухати;
26.            поважати думку інших;
27.            активність;
28.            вимкнений телефон.
2                       Сьогодні самий чудовий день.
3                        Який прекрасний ранок!
3                      Я сама щаслива людина на світі.
3                      Я магніт для удачі.
3                        Сьогоднішній день принесе мені успіх.
3                      Життя прекрасне.
3                      Сьогодні мені повезе.

X. Підсумок класної години
Епіграф уроку.
Пам'ятай, життя є дар,
Великий дар,
І той,
Хто її не цінує,
Цього дару не заслуговує.
Леонардо Да Вінчі
Учитель: Любіть життя! Цінуйте кожну хвилину! Радійте життю! Радійте кожному сонячному дню, першому снігу, весняного дощику, співу птахів. Не піддавайте себе легкодухість і неуцтво.
Пам'ятайте, що один неправильний ваш крок може коштувати і вашому житті і життів сотень інших людей.
Будьте щасливі!






              


















Немає коментарів:

Дописати коментар